Khamis, 15 Januari 2009

PERLU SIAP SIAGA DI AWAL PAGI HARI MENGUNDI

oleh : Ruslan bin Abdul Rahman

Jentera Barisan Nasional (BN) diminta bersiap sedia untuk bertugas di hari mengundi sejak awal pagi kerana hari yang paling penting ialah hari ‘mengundi’ pada Sabtu 17 Januari 2009.

Persiapan awal pagi itu adalah penting bagi memastikan segala urusan berkaitan tugas-tugas yang telah diatur kepada setiap petugas mengikut bidang tugas masing-masing tidak diabaikan atau jangan sampai ada yang lewat datang bertugas sehingga menjejaskan operasi di hari mengundi itu.

Ketua Penerangan yang mengetuai jentera penerangan pilihanraya P.036 Kuala Terengganu, Dato’ Zubir Embong berkata, jentera telah menjalankan tugas dalam tempoh kempen dengan baik, bertahanlah sehingga ke hari mengundi dari awal pagi sehingga tamat masa pengundian.



“Setiap minit dalam pada hari mengundi adalah penting dan jangan sia-siakannya, melainkan dimanfaatkan untuk pastikan seberapa ramai pengundi keluar dan mengundi BN. Pastikan perlatan, pondok semakan pengundi BN, komputer semakan pengundi, kenderaan dan sebagainya siap sedia dan tidak kelam-kabut” katanya.

Jentera BN diminta jangan takut dengan kekerasan, ugutan dan cara kempen terakhir di kawasan pusat mengundi oleh pihak lawan, sebaliknya perlu hadapi dengan berani, tegas dan “percayalah BN berada di pihak yang benar dan mampu mencapai kemenangan, Insya Allah.”

“Jangan kita bersikap bertahan semata-mata (defensif), tetapi perlu berani dan merebut peluang untuk pastikan pengundi BN kita tidak dihalang oleh mana-mana pihak untuk pergi mengundi dan menunaikan hak mereka. Tiada pengundi hantu kerana semua ada dalam daftar pemilih yang sah, adalah berhak mengundi” katanya dengan merujuk kepada sikap lawan yang sering membuat halangan kepada pengundi-pengundi BN.




Jentera perlu sentiasa ada dan siap sedia, walaupun di sebelah petang, kerana mungkin masih ada yang pengundi BN yang belum keluar mengundi dan perlu dibuat operasi khas kerahan akhir agar tiada seorang pun pengundi BN tertinggal di hari mengundi, kerana satu undi pun penting!

“Pastikan cukup tidur di malam terakhir kempen untuk bertugas di hari mengundi, kesihatan baik, fizikal dan mental dalam keadaan kuat, semangat yang berkobar-kobar untuk memenangkan BN, satu-satunya yang boleh menyelamatkan kita,” tegasnya.

Katanya, tepat jam 12.00 malam pada 16 Januari laungkan “Hidup BN!, Hidup BN!, Hidup BN! sebagai tanda jentera dan penyokong BN telah bersedia untuk hadapi tibanya hari penting 17 Januari bagi mempastikan kemenangan calon BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan