Ahad, 15 Februari 2009

Siapa bela hantu?

Oleh : Panglima Muda

Kemenangan Mohd Abdul Wahid Endut, pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, 17 Januari lalu, membuka mata orang ramai siapa yang sebenarnya bela “hantu”.

Sebaik pentas berkempen dibuka, Pas terus memukul canang, kononnya Barisan Nasional (BN) membawa masuk pengundi hantu ke Kuala Terengganu.

Berdasarkan dakwaan itu, sememangnya BN cukup ampuh untuk mempertahankan kerusi itu. Tetapi malangnya tewas kepada Pas dan ke mana perginya pengundi hantu BN yang didakwa Pas sebelum ini.

Ramai yang hairan dengan rekod buruk Abdul Wahid, selama lima penggal di Wakaf Mempelam, tanpa ada sebarang pembangunan dan hak rakyat dinafikan, beliau masih memenangi pilihan raya kecil itu.

Di mana letaknya kekuatan beliau, apakah Abdul Wahid benar-benar mampu menawan hati rakyat Kuala Terengganu, atau pun ada “hantu” yang membantu kemenangan beliau.
Persoalannya, apakah Abdul Wahid mampu menggalas tanggungjawab sebagai Ahli Parlimen Kuala Terengganu, adakah rakyat boleh menyandarkan harapan kepada beliau?

Sejauh mana beliau mampu memperjuangkan suara rakyat, apakah ada upaya untuk beliau meneruskan kesinambungan pembangunan di Kuala Terengganu?

Tetapi bagi Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said, pembangunan tetap diteruskan di Kuala Terengganu seperti mana yang dirancang walaupun BN tewas.

BN akan terus berkhidmat kepada rakyat Kuala Terengganu, tanpa ada sikap prejudis, serta tidak akan mendiskriminasi rakyat walaupun penyokong pembangkang.

Kerajaan BN yang ada pada hari ini sedar, bahawa Pas tidak mampu melaksanakan tanggungjawab terbabit dan rakyat akan menderita sekiranya mengharapkan Pas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan